Samo nekoliko meseci nakon što nas je “365 dana: Ovaj dan” ostavio u vrtlogu, evo “Sledećih 365 dana”, gurnuvši fanove filma nazad u erotske avanture Laure (Anna Maria Sieklucka) i Masima (Michele Morrone).
“The Next 365 Days” je treći film u burnoj erotskoj zbrci Netflix franšize na poljskom, snimljenom u Italiji, uglavnom na engleskom jeziku, a s obzirom na onakav kraj, verovatno nije poslednji. Dakle, pretpostavlja se da su dovoljno jeftini da naprave i dovoljno uspešni u broju gledanosti da opravdaju svoje postojanje, uprkos očiglednoj činjenici da su objektivno odvratni u svojoj jedva napisanoj, etički mučnoj, potpuno praznoj, teoretski “seksi”žanru. Oni su prilično karakteristični po svom sranju, stavljajući film u potkategoriju poput filmova “Pedeset nijansi”, apsurdnih trilera nakon “Instinkta” i “Nickelbavk” videa. Dakle, možda je mudro odvojiti analizu ovih filmova od celukupne filmske umetnosti i držati se poređenja unutar franšize: Da li je moguće da je “Sledećih 365 dana” još gori od prethodna dva?
Pre nego što uđemo suviše duboko ovde, moramo da ponovimo kraj drugog nastavka filma “365 dana: Ovaj dan”. Bračno “blaženstvo” između bogatog gangstera Masima (Michele Morone) i kvazi-robinje Laure (Anna Maria Sieklucka) se potpuno okrenula kada je pomislila da je vara – ali se ispostavilo da je muškarac koga je videla da bludniči sa drugom ženom zapravo Masimo brat blizanac. Ona počinje da se druži sa jednim krupnim mišićavim komadom po imenu Načo (Simone Sussina), koji se maskirao kao Masimov baštovan, ali je zapravo sin Masimovog gangsterskog rivala. Možda se sećate da Laura i Načo nikada nisu imali sekst, jer su njihove scene seksa bile samo njena fantazija. A onda se film završio neshvatljivom pucnjavom u kojoj je poginuo Masimov blizanac, a Laura je dobila metak u stomak.
Dakle, kraj ovog dana nije bio, kao što ste u početku pretpostavili, halucinacija.
Prelazimo na The Next 365 Days: Masimo se sa svojim ljudima sastaje sa Načom i oni se mrko gledaju neko vreme pre nego što počnu da pričaju o nastavku krvavog rata bandi. Dolaze do primirja, gde Masimo posećuje grob svog ubijenog brata. Odlazi kući i vidimo da je Laura živa, a takođe i napaljena. Ali Masimo je podseća da doktor kaže da nema čačkanja dok ne ozdravi, pa umesto da dobijemo scenu seksa posle prvih pet minuta filma, mi treba da čekamo još pet.
Laurin i Masimov brak je na izdisaju. Možda se sećate, u prethodnom delu Masimo joj je kupio kompaniju za dizajniranje odeće sa kojom se nikada nije bavila da ima veze do sada. Ona i njena drugarica Olga počinju da uživaju u životu. Umesto da se svađa sa Masimom, ona uživa u vlažnim Načo fantazijama. Masimo posećuje gangsterske zabave sa kokainom i kurvama, i vidimo da ostaje veran. Mada je teško reći kada gledate nasumički skup snimaka golih grudi i guzica u različitim pozama. Za to vreme, Laura i Olga odlaze u Lagos po modne stvarčice i pazi sad – Načo je tamo! Da li je ovo slučajnost, ili samo sudbina? Laura je na raskrsnici – da li se predati ovom gangsteru ili onom drugom?
Načo, koji je pobegao sa Laurom, poznatom kao “baby girl”, u drugom filmu je otkriveno da je potomak drugog sicilijanskog gangsterskog klana, prisustvuje skupu posle krvoprolića sa Masimom. Dva rivala, alfa mužjaka se mrko gledaju, a grebeni njihovih najrazličitijih čeljusti trzaju se poput pukotina na nestabilnim padinama Mt. Vesuvius neposredno pre nego što je progutala Pompeja. Izgledi da ova burna svađa preraste u nasilje je primamljiva: s obzirom na fizičku spremnost i raskoš svih zainteresovanih, to bi bilo razorno, ali i izuzetno vruće.
Nažalost, takav požar se ne dešava. Umesto toga, kasnije, u jednom zaista iznenađujućem i dragom trenutku filma, Bialowas i Mandes konačno daju rogatoj publici ono što zaista želi: Načo i Masimo se ljude. Da ne sugerišem da ovih nekoliko sukundi fantazijske akcije tipa momak na momka (1:29:10 ako želite da preskočite taj deo) opravdava postojanje cele trilogije, ali to svakako dovodi do svih stidljivih uzbuđenja filma hetero vođenje ljubavi u perspektivi. Osim čudne sekvence noćnog kluba (gimp maske), i imaginarne trojke, scene seksa ovog puta su dosadne i ništa ne drži dovoljno pažnju.
Devojčica i, što je važnije, njen libido su se oporavili od rane od vatrenog oružja, i sada je spremna da se vrati stalnim obavezama. Jedina razlika je sada što dok se seksa sa Masimom, mašta o Naču. I ko može da joj zameri?
Pitanje za milion dolara: da li bi Laura trebalo da bude sa Masimom ili Načom? Jedan želi da je vodi na Mediteranu, drugi želi da “meditira s njom na Baliju”. S obzirom na zadovoljsto koju nudi Načo, Laura shvata da možda momak koji ju je kidnapovao i seksualno porobio i sada ljubomorno prati svaki njen pokret nije princ, već je naterala sebe da veruje da jeste. Bila su potrebna tri filma, propali mafijaški brak, pucačine, izgubljena trudnoća, saobraćajna nesreća, beskonačna osećanja još zgodnijeg, još bogatijeg momka, ili šta god, da uvidi.
Nije samo zaplet ono što je ovog puta iscrpljeno. Dizajneri takođe nisu delovali: odeća je besmislena i jeftina, čak i ona u ateljeu kod Laure. Trpezarija na otvorenom i scene u noćnim klubovima tokom kojih se Olgin očigledan alkoholizam, potpuno su zamenljivi.
Nada da će “Sledećih 365 dana” biti poslednjih “365 dana” samo zato što je zasnovana na poslednjoj knjizi je mala, posebno s obzirom na to kako se završava, na pitanju koje je ostavljeno beskrajno visećim, sa samo vapajućim grubim krešendom i poremećenoj kameri koja čas zumira Laura a čas Masima, dok vreo vetar mrsi Laurinu kosu. Iako govori o svovoj duboko neuključujućoj romantičnoj dilemi, teško je ne čuti je kako govori sa snežnim glasom računovodstvenog odeljenja Netfliksa, jer oni, i samo oni, ispunjavaju molitvu da bi moglo biti još mnogo “365 dana”.
By: Svet serija
Photo: Netflix