7. septembra na Netflix je stigla serija “Dnevnik jednog žigola” (Diairo de un Gigolo), u produkciji Telemunda koju je kreirao Argentinac Sebastian Ortega. Beletristika je koprodukcija Meksika i Argentine od strane Underground Contenidos, ima 10 epizoda u prvoj sezoni i predstavljena je kao efektna kombinacija trilera, drame i romanse, čak i sa malo melodrame.
“Život žigola počinje da se raspada kada se uplete u porodične poslove klijentkinje i prekrši osnovno pravilo svog posla: ne zaljubljuj se”, najava zvaničnog sinopsisa serije u kojoj se glavne uloge tumače: Jesús Castro, Victoria White, Fabiola Campomanes, Francisco Denis, Begoña Narváez, Eugenia Tobal, Alosian Vivancos, Adriana Barraza i Ignacio Gadano.
Serija govori o Emanuelu, koji pristaje na vezu sa ćerkom klijentkinje, prihvatajući zadatak samo za novac, ali tada je osećaj prema mladoj devojci jači i mora da plati veoma visoku cenu, dok u sebi nosi neoprostivu tajnu.
Iako nam bioskop i televizija obično nude priče o ženama koje nude ovakav vid usluge, “Dnevnik jednog žigola” menja tu perspektivu i dok nam priča poprilično ima zaplet nalik sapunici, serija takođe ima progresivan i aktuelni pristup seksualnom radu, sa opravdavajućom i naturalizujućom perspektivom.
Protagonista navodi da njegovo bavljenje seksualnim radom implicira da je to “posao kao i svaki drugi” i pretpostavlja da smo se “na kraju krajeva svi za nešto prodali”. U svakom slučaju, serija takođe pada u kliše da se seksualni radnici ne bi trebalo zaljubiti, jer bi im to onemogućilo da nastave da se bave prostitucijom. Tako se radnja serije upravo fokusira na to da je slabost ovog čoveka koji je, čini se, izgradio imperiju, upravo ljubav.
Da li su kreatori serije mislili da bi mogli da privuku našu potpunu pažnju scenama seksa? Da, jesu. Ne možete ih kriviti kada se filmovi poput “365 dana” ispostave da su uspešni. U početku, “Dnevnik jednog žigola” preti da nam dosadi hladnim kopulacijama – onom gde nema znoja i dlačica na telima. Napornii, prodori izgledaju totalno neseksi. Ovo je vrsta stvari koja bi uzbudila one koji nikada ranije nisu gledali pornografiju. Samo dve scene seksa su erotske, ali kasne u ovoj seriji. S obzirom na stanje u prvih nekoliko epizoda, nema garancije da će se svi zadržati samo na dve scene kada mogu da pronađu slične i bolje stvari na drugoj veb stranici.
Ali “Dnevnik jednog žigola” ima izvesnu svest da ne gledamo svi Netflix zbog seksualnih scena. I tako pokušava da nam skrene pažnju misterijom ubistva. Imamo više osumnjičenih i mrtvo telo. Dva policajca vrše saslušanja i pokušavaju da uhvate krivca. Serija pokušava da apeluje na našu najdublju ličnost koju privlače stvari vezane za smrt. Ako vidimo ubistvo, počinjemo da nagađamo ko bi mogao biti ubica. Volimo da se igramo detektiva, a najbolji ludaci čine da se osećamo kao Šerlok Homs dok sastavljamo tragove i pokušavamo da skontamo ko je ubio Anu. Serija upravo izaziva tu senzaciju samo blago. Toliko je tu nestašluka – podzaplet koji uključuje potragu za bratom, tragediju najboljeg prijatelja i temu koja se tiče demonstranata – da smo često skrenuti sa glavne teme. Čak se i podzemni klub u stilu borilačkog kluba oseća kao izgovor da se pokaže mačizam. Ako zanemarite ove stvari, dobijamo vitkiju, fokusiraniju seriju, mada ne nužno i sjajnu.
“Dnevnik jednog žigola” tehnički pati. Skraćuje životni vek scena. U očajničkom pokušavanju da nam preotme interesovanje, serija neprestano skače sa jedne scene na drugu i nazad, ne dopuštajući im da se završe bez prekida (krećemo se između mlade devojka koja vozi bivikl i razgovora između dve žene). Prelasci iz prošlih događaja do ispitivanja i obrnuto su nespretno obrađeni. Štaviše, estetika ove serije je još jedan problem. “Dnevnik jednog žigola” ima onu ružnu žutu plastičnu prevlaku koja se obično nalazi u osrednjim Netflix serijama i filmovima. Nema teksture, samo sjajni sloj.
Scena u kojoj Emanuel stoji ispred zida sa šarenim krilima, izgleda kao anđeo, što ima smisla jer ženama pruža nebeska zadovoljstva. On, takođe, pomaže stidljivoj devojci da izađe iz zatvorenog zatvora jer većinu svog vremena ona provodi zatvorena u svojoj sobi. Hulija se u početku vozi biciklom i nosi slušalice da bi se izolovala od okoline. Kada joj bude prijatno sa Emanuelom, ona deli sa njim svoje slušalice, čineći ga delom njene muzike i njenog sveta. Svi glumci izneli su svoje uloge posvećeno do kraja.
Šta drugo možete očekivati od serije koja se zove “Dnevnik jednog žigola”? Možda je trebalo da naslov bude “Hulijin dnevnik” ili nešto drugo jer žigolo niti vodi dnevnik niti piše. On samo čita i zavodi.
TEKST SADRŽI SPOJLERE:
Emanuel, nakon što je preživeo mračno detinjstvo puno nasilja i siromaštva, fokusira se na to da zadovolji svoje klijente, pomogne Minou (Adrijana Baraza) i pronađe svog mlađeg brata, kojeg je ostavio u sirotištu.
Međutim, život žigola počinje da se raspada kada prihvata tretman jedne od njegovih najčešćih klijentkinja, Ane (Fabiola Campomanes), koja ga zamoli da priđe njenoj ćerki Huliji (Victoria White) da joj pomogne da izađe iz mraka, u koji je uronila nakon smrti svog oca Lorenca.
Iako u početku odbija da prevari krhku mladu devojku, dugovi Minou, ekscentrične poslovne žene koja odlučuje da ga izbavi sa ulice i stavi pod svoju zaštitu, zbog zavisnosti od kockanja ga primoravaju da prihvati i kako provodi vreme sa Hulijom, prekrši osnovno pravilo svog posla: ne zaljubi se.
"Diário de um Gigolô" já está disponível na Netflix. 🔥
Um gigolô se envolve nos assuntos de família de uma cliente e quebra a principal regra do trabalho: não se apaixonar.#DiarioDeUnGigoló pic.twitter.com/gSdpLPyjUK
— lari (@onlyships_) September 10, 2022
ŠTA SE DESILO NA KRAJU “DNEVNIKA JEDNOG ŽIGOLA”?
Ali to nije najgore što se Emanuelu dešava, pošto je na početku prve sezone uhapšen zbog brutalnog ubistva. Iako se u prvi mah ne otkriva identitet žrtve, dok je policija intervjuisala osumnjičene, potvrđeno je da je Ana Miro Sanz pronađena mrtva u njegovoj kući.
Od tada, serija pokazuje da je više od jednog osumnjičenog imalo razloga da ubije Hulijinu majku. Glavni osumnjičeni je Emanuel, koji, uprkos činjenici da ga je Ana zamolila da prekine vezu da njenom ćerkom, to nije učinio jer se zaljubio u mladu devojku, pa čak i dato otkaz na poslu kod Minu zbog nje.
Sledeća na listi je Dolores (Eugenia Tobal), koja se, iako je bila Anina najbolja drugarica, distancirala od nje nakon što se uplela sa žigolom zbog kojeg je bila najviše uzbuđena i otišla iz farmaceutske kompanije kada je ispričala sve Minu.
Minu postaje sumnjičava i zbog toga što je bila ljuta na Anine laži, ali se vlasnica umetničke galerije smilovala svom bivšem klijentu kada ju je suprug poslao na psihijatrijsko lečenje, pa joj je čak dala novac koji je iskoristila kako bi pobegla.
Sa druge strane, Florensija (Begona Narvaez), Minuina ćerka, postala je ljubavnica Viktora Lubosa, Aninog supruga, nakon što ju je Emanuel napustio zbog ljubavi prema Huliji, a pošto je policija utvrdila da je Anin ubica žena, ona je uhapšena zbog zločina.
Međutim, bez sumnje, najviše razloga da se otarasi Ane imao je Viktor. U stvario, on je iskoristio alkoholizam svoje žene da je hospitalizuje i spreči je da se meša u planove koje je imao za laboratoriju i nastavi da istražuje navodnu saobraćajnu nesreću koja je izazvala Lorencovu smrt i ostavila ožiljke na Huliji.
Julia: Eu amo você.
Emanuel: E eu amo você.Diario de un Gigoló já está disponível dublada na Netflix. 🔥
Um gigolô se envolve nos assuntos de família de uma cliente e quebra a principal regra do trabalho: não se apaixonar.#DiarioDeUnGigoló pic.twitter.com/AKG0gQ5XoQ
— lari (@onlyships_) September 8, 2022
KO JE UBIO ANU?
Iako je Viktor uhapšen nakon što je policija pronašla oružje ubistva u njegovom automobilu, ubrzo je pušten zahvaljujući svom uticaju i optužbama protiv Florencije, koja je potom uhapšena. Da bi spasila ćerku, Minu priznaje zločin koji nije počinila i biva zatvorena.
U međuvremenu, Hulija preuzima kontrolu nad laboratorijom i uprkos činjenici da ne može da dokaže da ubio njenog oca, uspeva da Viktor bude uhapšen zbog podmićivanja, falsifikovanja dokumenata i krivičnih dela protiv zdravlja.
Međutim, ni Viktor ni Florencija nisu odgovorni za Aninu smrt. Osoba koja je ubila Anu je bila njena rođena ćerka Hulija. Mlada devojka je te noći pobegla iz bolnice i krenula u potragu za svojim dečkom, ali je zatekla samo majku, koja je usred pijanstva, priznala da je imala “vezu” sa Emanuelom i da ga je unajmila kako bi joj se približio.
Kao odgovor, Hulija se svađala sa majkom, fizički nasrnula i udarila je tupim predmetom. Pošto je shvatila šta je uradila, odlučila je da podmetne Viktoru predmet kojim je zločin počinjen i tako osveti očevu smrt.
Na kraju prve sezone, Minu je osuđena za Anino ubistvo, Florensija je puštena uz pomoć njenog oca, Emanuel se vraća Huliji i otkriva njenu tajnu, koja mu govori sve, uključujući i da je naredila Viktorovu smrt u zatvoru.
Da li će žigolo nastaviti sa svojim planovima na strani svoje devojke ili će pomoći ženi koja ga je spasila od odlaska u zatvor pre mnogo godina?
By: Svet serija
Photo: Promo